Jag lever och det regnar ute.

Ja, det är väl ungefär vad jag vill säga. Jag sitter nu i Luleå i mitt lilla studentrum och repeterar lite undersökningsmetoder och kom just på att jag var tvungen att skriva ett mail så jag startade datorn. Risken är stor att fastna här framför skärmen, men jag ville bara skriva lite kort att vi är hemma från...

...det knackade just på dörren och där stod ett par karlar med var sin bibel, den heliga skrift... Det är väl Jehovas vittnen va? De hade en liten bok om bibeln där man kunde slå upp lite olika ämnen i. Frågade vad jag trodde om framtiden... Jag sa att jag gått bibelskola ett år och att jag hade funderat en del på de där frågorna men att det såklart alltid finns mer att lära sig.... De ville att jag skulle ta boken men jag sa att det kanske var någon annan som behövde den bättre... Var det dumt gjort? Ja, det är gjort i alla fall. Det är de första dörrknackarna jag stött på! :) Kul ändå!

... ja, men åter till vad jag höll på skriva. Vi är hemma från Gotland sedan ett par veckor och jag vet att det är minst en som är nyfiken på bilder och berättelser och det kommer väl när jag har hittat lite inspiration. Jag vet bara inte var jag lagt bort den.. Någon som sett den? Man kan om man vill gå in på Daniels hemsida och titta i hans bildgalleri. Där finns några bilder.

Annars är det bra. Nu ska jag skriva det där mailet som jag faktiskt startade datorn för att göra...

Lev och må!

Kommentarer
Postat av: Linda

ja tack, gärna lite bilder så fort inspirationen återfunnits! Det är så skönt här i Umeå nu, luften är riktig höstluft, kall å härlig. Längtar tills träden börjar bli gula, då ska jag inleda ett långt och intensivt förhållande med kameran. Såg förresten en lönn som va gul/orange på toppen...dock på andra sidan stan i lite till så jag väntar tills hösten kommit till Öbacka :)



Jag antar att ni haft det kul. Danne va förbi här i, vare söndags(?) på kaffe å fika. Mycket trevligt! Tusen kramar!

2008-09-04 @ 17:42:02
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/
Postat av: Magda.

Men hallå där!



Och tack för kommentaren på bloggen.. Näeh, du har nog rätt i att det var första gången du lämnade en kommentar. Mycket trevligt var det att få den =)

Har just varit in på Danne´s sida o kollat in fotona från semestern er på Gotland, så mysigt!!

Jaa, visst är det lite galet o känna som att man nästan känner varann trots att man aldrig träffats. Men vad Danne kan ha berättat om mig vågar jag nog inte fundera över, jag = galenpanna ;)



Ser verkligen fram emot den dag jag får träffa dig på riktigt, hade ju min lilla chans där när Danne bjöd in till kalas. Men min snålskjuts som jag hoppats på skulle ju inte ner då..

Men kanske vi får fler chanser?! Någon gång i mitten/slutet av Oktober blir de nå kalas liknande här då ni är varmt välkomna. Men det kan vi ju höras om.



NU, är det dags för sängen...



Kram på dig!!

2008-09-08 @ 23:44:16
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0