Sy och sticka.

Nu bombarderar jag er med nya inlägg. Inspirerad av svägerskans konstnärsinlägg tänkte jag också få visa lite alster. Desutom hoppas jag att jag kanske kan sporra svägran till att färdigställa vantarna som såg ut att blir superfina! Jag vill se mer av dina brunvita vantar!! Avancerat att sticka randigt! Heja på!

Ett par "tussar"/"tossor" att värma fötterna i. Det blev dock lite för stora, men jag gillar rutmönstret. Det syns inte så bra, men knapparna har olika färg, en grön och en brun.


Vantar som jag, med experthjälp från Ulla, har stickat. Nu håller jag på med den andra tussen. Muntligt mönster från mormor A-G N + lite eget test.


Började på denna tunika i september -07. Jag tycker den är ganska fin men den är inte klar än. Halsringningen är hemsk i ryggen och den behöver fållas både i ärm och nederkant. Jah funderar dock på att kapa den röda "bystdelen" precis nedanför V-et och sy på hängslen. Det kan väl bli bra? Törs man använda den här bland folk? Egentligen var

Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Så flitig du är!! Och duktig med :) Jag kan verkligen inte sticka.. Jag tar upp fler och fler maskor.. Och så blir det konstig form på det hela.. :O

Kram!

2008-09-14 @ 21:13:06
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Linda

Men tjena så duktig du är! Härligt jobbat! Båda tofflorna å vantarna ser ju oerhört avancerade ut! Tunikan ser också avancerad å jättefin ut! Jag har gjort ena vanten klar, den blev dock lite snäv till mej (trots att Linda påstår att den går ut sej) så har jag börjat med ett annat projekt tills jag fått upp stora vant-peppet! En mössa håller jag på med nu, bilder kommer sen. MAssa kramar till världens duktigaste stickande svägra!

2008-09-14 @ 22:57:15
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/
Postat av: Magda.

Klart du kan använda tunikan bland folk, den är ju hel snygg =)



Kram kram!

2008-09-16 @ 07:44:50
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com
Postat av: Jonas

Tack för kommentaren på min blogg! Du verkar ha lyckats med sporrningen, för nu sitter Linda, Linda, Lotta och Petra i vår soffa och stickar å garnet glöder ;)

Jag gillar tunikan (inte så att jag skulle ha den på mig, men jaaa.. du fattar!)

2008-09-19 @ 23:53:02
URL: http://www.kurry.se
Postat av: Mikaela

Åh vad fina saker du kan skapa!

2008-09-20 @ 12:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0