Morgonpromenadsväder.

I lördags var jag och en klasskompis, Emma ute och gick. Vädret var underbart, vi hittade en mysig stig och var ute i nästan en och en halv timme. Mycket skönt. Jag tänkte bjuda er på lite bilder i väntan på Gotlandsberättelsen. :) Den kommer, jag lovar!


När jag väntade på att Emma skulle ansluta från ett annat håll så upptäckte
 jag några tappra blommor som håll ut i septembervädret.


Bland annat några prästkragar som sjöng på sista versen.


Den ser lite förvirrad ut va? Det kanske inte är så konstigt om man är en kokt kräfta som har hamnat mitt på stigen. Undrar om kvällen före var lite väl rolig...


Vi hittade en vacker flugsvamp. Synd att de är giftiga, annars hade jag velat smaka bara för den vackra färgens skull!


Utsikt från bron över till Björkskatan. Stigen vi tog gick längs strandlinjen.


Dessa vackra smörblommor fick bli ett vackert stilleben på mitt köksbord tillsammans med ett ljusfat (jag bytte ut ljusen Marie, tyckte att det passade bättre med ett vitt ljus till den blå vasen).

Kommentarer
Postat av: Linda

ÅH bilder! Härligt! Ni ser ut att ha lika underbart väder som vi...rena vårfeelingen man fick idag. Hoppas det är fint imorrn med, då kanske kameran åker med på vägen till jobbet. Stor kram på dej söta!

2008-09-08 @ 21:04:39
URL: http://lindaaronsson.blogg.se/
Postat av: Mamsen

Kul att se hur du haft det i helgen, har ju inte pratat med dej på jättelänge!!!. Fint med smörblommor. Kram.

2008-09-08 @ 21:49:03
Postat av: Jonas

Åh, vad kul med bilder från Luleå, gillade speciellt kräftan och svampen! Vi gjorde ett intressant konstaterande igår på fikat. Nämligen att man borde kunna äta flugsvamp, bara man kommer på hur man tillagar den! Någon har ju faktiskt kommit på att man ska förvälla murklor 5 gånger innan (det mesta) giftet försvinner... asså, hur kom dom på det? "Ajdå, en gång räckte inte, vi testar två gånger..." =)

2008-09-09 @ 08:17:31
URL: http://www.kurry.se
Postat av: Marie

Nej det gör inget gumman! :)

Jättefina bilder! Jag gillar oxå flugsvamp, när de är fina så är de verkligen vackra med sinn härligt röda färg! Japp jag väntar fortfarande på berättelsen om gotland...! Har du varit in på min blogg och kollat alla bilder på barnen?

ha de bra kram kram!

2008-09-10 @ 15:01:29
Postat av: Elin & Tipp

Finfina kort fick du verkligen :) Har kollar på dem innan, men när jag skulle kommentera var det "någon" som ringde, sen glömde jag bort... :O

Ses i skolan i morgon!

Kram!

2008-09-11 @ 19:35:32
URL: http://www.elinochtipp.5min.se
Postat av: Magda.

Klart ni ska bli bjudna på kalas fika eller nå liknande, men frågan är bara när?! Kanske helgen 17/18 oktober!?

Jag hör av mig, var så säker =) Vore så himla kul o få träffa er båda!

2008-09-13 @ 00:48:31
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0