En del kärlek tror jag

Nu var det längesedan sist. Det har varit påsk och jag har kunnat vara hemma hos alla jag älskar! Jag ska visa lite bilder från pappas och min orrspelsmorgon som bara blev en svanmorgon. Men jag måste bara få skriva av mig om lite trevligheter som hänt. Jag har hört från vänner som var längesedan jag hörde från och det är alltid lika roligt! Senast idag läste jag en väns resedagbok, en som jag känner från folkhögskoletiden, och fick veta världens grej! Hon och Jalle har förlovat sig! Jag blev så glad för deras skull! De har varit tillsammans i... ja, det borde vara ungefär tre år nu. Verkligen roligt för de passar så bra tillsammans! :) Igår när jag kom hem hade jag fått ett brev. Handskrivet med mycket kärlek. Det var från Ida, ytterligare en liljeholmare. Fin tjej som då och då skickar mig några rader. Jag tycker det känns kul att vi fortfarande håller kontakt även om det är lite sporadiskt. Senare på kvällen ringde telefonen och då var det en gymnasiekompis. Vi pratade länge om allt möjligt. Barn, bröllop, skola, jobb, kärlek, vänskap. :) Tack för det samtalet! Det var mysigt tycker jag! Dagen före det chattade jag med en annan gymnasievän som det också var längesedan jag hörde från. Kul att få uppdatera sig lite om hennes tillvaro i livet. Jag är så rik som har en massa vänner utspridda över landet!

Förresten så är jag så nyfiken idag. D's äldsta lillebror har hittat en tjej och de två är nu hemma i norrland i helgen. Första gången hon träffar hans familj. Och vice versa förstås. Därför är det nog en spännande dag för alla tror jag!

Här är lite bilder från i tisdags. Pappa och jag gick ut vid sju på morgonen för att få se orrspel men en pimplare hade varit uppe tidigare än oss och skrämt iväg alla orrar. Trots det fick vi en skön morgon i solen med te och mackor. Svanar, änder och kanadagäss sjöng för oss i alla fall! :)

Ser ni hur solen strålar på oss? Bakom de grantäckta öarna öppnar sig havet.
Utsikten från fikaplatsen. Pappa tittar på svanarna som simmar omkring.
Kanske lite svårt att se, men alla prickar är faktiskt fåglar.

Kommentarer
Postat av: Magda.

Visst är det skönt med Påsk ledigt och härliga umgängen!

Vi har varit ner till mina föräldrar och suttit ute i ren sommarvärme och solat oss röda =)



Hur ser det ut för dig?! Tar du dig in på min blogg!?

Längtar så efter er dag i Juni så jag äntligen får träffa dig och Danne!

Hälsa honom så gott från mig..



Kram!

2009-04-18 @ 07:40:44
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0