Dans.


Åh! Igår var jag på danssittning. Mat och sedan dans till Expanders. Bugg och foxtrot. Det var så otroligt roligt!! Jag kom inte hem förrän strax efter tolv. Varför har jag inte dansat mer förut? Det var så många duktiga killar att dansa med. Frågan är bara hur kul de tyckte att det var att dansa med oss "nybörjare"? Kvällen innan var det lite dansträning för oss som inte har så stor danserfarenhet och det var nog tur att jag gick på den, annars hade det varit svårare tror jag. Det sägs ju att övning ger färdighet och det tror jag på!

Vi var ett gäng från klassen som var där. Lite sjukgymnastskadade faschinerades vi av samspelet i dansen. Att en liten förändring i kontakten mellan händerna kan göra att båda går åt samma håll eller snurrar samtidigt etc. Tänk vad häftigt vårt nervsystem är. Ja, hela kroppen faktiskt! Som tjej handlar det ju mest om att följa med och det gäller att man förstår vad alla små förändringar betyder. Jag tycker det gick riktigt bra igår. Någon som missat att jag tyckte det var kul? :)

Nu ska jag hacka ihop lite fruktsallad till kristendomsskolan ikväll!

Jag säger som morfar: Lev och må!!



Kommentarer
Postat av: Magda.

Tack tack tack =)

Svaret är givet..

KRAM!

2009-02-06 @ 13:08:07
URL: http://www.fantastiskaliv.blogspot.com
Postat av: Elin & Tipp

Jaså, du tyckte det var kul att dansa?? hihi. Jag med :) Ska du med på fridansen??

Kram!

2009-02-07 @ 15:58:25
URL: http://elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0