Tvättstugefred

Ja, ibland uppstår det ju små krig i gemensamma tvättstugor. Igår var det fred i min tvättstuga. Här kommer en liten fin solskenshistoria direkt från min vardag.

Igåreftermiddag hade jag alltså bokat tvättid mellan 16-19. När klockan var 19.30 kom jag på att jag glömt tvätten och att den sista maskinen inte var hängd än. Så jag gick för att fixa det. Då hade någon vänlig själ tömt torktumlaren med min tvätt i, tagit ur min blöta tvätt ur maskinen och lagt den i torktumlaren så att den var torr när jag kom dit. Fick lite dåligt samvete över att någon fått fixa med min tvätt på sin tvätttid så jag skrev en liten lapp.

Hej!
Tack och förlåt för att du var tvungen
att ta reda på min tvätt. Jag glömde
helt bort tiden.
/Maria

Idag när jag hämtade posten låg en liten lapp i postfacket!

Tja!
Det gör absolut ingenting. Jag såg att den
andra maskinen var tom så jag snodde den
o la dina i torktumlaren. Ha ha ha det gött
(roligt att du skrev en lapp)
/Calle

Jag tyckte minsann också att det var roligt med en lapp! Det händer inte varje dag. Men det känns lite överdrivet att skriva en lapp tillbaka om det, även om det vore lite kul. Jag skulle ju kunna bli brevkompis med grannen! Det skulle bli billigt med tanke på att vi slipper porto också. :)

Kommentarer
Postat av: Susanna

Jag tycker helt klart att du ska skriva en lapp tillbaka.. Är den andra personen rolig så uppskattar han ju det, igen. :)

2009-02-26 @ 13:28:49
Postat av: Elin & Tipp

Haha, så skoj! Det finns härliga människor här omkring oss :) Kul med lite oväntade små lappar också. hihi.

Kram!!

2009-02-26 @ 15:08:06
URL: http://elinochtipp.5min.se
Postat av: Lisa

Hej på dig! Ja, nu var det ett tag sedan :) Jo, radioprogrammet läggs visst upp på deras hemsida. Jag jobbar på lördag, så jag får också lyssna på det i efterhand.



Tack för inbjudan till bröllopet förresten! Vet dock inte om jag har möjlighet att komma, men ska försöka ta reda på det så fort som möjligt.



Är allt bra annars?

2009-02-26 @ 15:11:11
URL: http://lisagidlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0