Kjol!

 Nu känner jag mig nästan som en modebloggare med en massa klädbilder. :) Men jag måste få visa vad jag gjort ikväll. Jag är helt sjukt duktig på att sy! Det blir ju till och med bra! Och ja, jag är väldigt nöjd med mig själv ikväll! Här är först tre bilder. Den första visar lite från sidan och där syns knäppningen och dragkedjan. På bild två kan man se en dekorativ söm mitt fram och på bild tre ser man hur bra jag fick till formen där bak! Ni får ursäkta strecken i bilderna. Det blir så om man tar kort mot en spegelvägg, det är svårt att undvika skarvarna.
 
Sedan kommer en liten närbild på knappen och dragkedjan. Jag tycker att det blev riktigt bra. Kanske att det skulle gå att få knappen något snyggare. Det blir liksom lite väl mycket snapphål som syns, men det tror jag mest beror på en konstig knapp. Det är väl ändå ingen som kommer att kolla det så noga.

Sedan en bild som visar hur jag hade tänkt kjolen från början. Jag har inte fållat upp kjolen men tänkte nog korta den och sy fast ett rödrosa tyg som jag rynkar lite. Vad tror ni om det? Då blir det lite mer vardagssommarkjol än en klassisk kontorskjol!

Jo, just det. Färgåtergivningen på korten är värdelös. Den rätta färgen är nog mest lik de översta bilderna, för den som har anteckningsblocket redo.



Kommentarer
Postat av: Elin & Tipp

Men ojoj, du har blivit en jäkel på att sy du :) Superfint!! :D

Här har det inte blivit någon artikel läst än.. Är helt seg i päran haha. Men kanske sen när disken är attackerad :P

Bra jobbat idag!!

Kram!

2009-01-26 @ 19:10:29
URL: http://elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0