Nu är det på riktigt.

Snart flyttar jag. Jag förstod det igår när jag sa hejdå till fina pastor David i kyrkan. Då kände jag att NU! är det på riktigt. Det var lite vemodigt att cykla hem från stan. Det var nog sista gången jag cyklade från stan också! Ska in på torsdag men då blir det antagligen buss. Det känns sorligt att lämna stan och studietiden bakom sig. Blir nog ännu mer sorgligt på fredag för då blir det hejdå till massa annat kyrkfolk och till klasskompisar också. *suck*

Men det var vackert när jag cyklade hem igår. Det har börjat blomma så fint. Såg smörblommor, en annan gul blomma som jag inte kan namnet på och en rosa som gammelmormor Maja kallade rödblära. Blev sugen på att plocka in lite blommor men det gjorde jag inte och idag regnar det.

Har tvättat täcke och madrassskydd nu på morgonen i alla fall. Kört en omgång med sängkläder och underkläder också. Måste passa på att tvätta undan lite nu och fräscha upp inför flytten. Måste nog fixa tvätten nu innan jag snyltar på någon annans tvättid (trekonsonantare!!).

Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0