Lindas egen lista

Svägran har konstruerat en lista och jag ska försöka mig på den.. tycker det verkar lite svårt men vi får väl se. Det handlar om "Fyra saker som bara är så typiskt dej, på fyra olika platser."

Bilen:
1. Alltid musik på. Flippar mellan radiokanaler och CD för att hitta det bästa
2. Vrider ned volymen när jag gör avancerade grejer med bilen.. typ kör inne i stan eller backar e.d.
3. Tar på mig bältet innan jag kör iväg (till skillnad från vissa andra jag känner...)
4. Kör jag jobbbil brukar jag hålla koll på den roliga bränsleförbrukningsmätaren och försöka köra eco

Köket:
1. Låta brev och tidningar ligga framme på köksbordet jättelänge innan de slängs eller bärs bort
2. Om jag hinner diskar jag bort efter matlagningen innan vi äter så man slipper det efteråt
3. Göra matsedel som jag inte följer (snor den här frasen från svägran... igår stod det skinksås och pasta, det blev skink- och potatisgratäng Idag står det pannkaka, men jag funderar på köttsoppa...)
4. Blir sugen på något och går och öppnar alla skåp för att se om det finns något gott. Stänger alla skåp och inser att det inte finns något alls... går en vända till med samma fruktlösa resultat... ger upp.

På stan:
1. Blir less efter en timme
2. Om jag t.ex. ska ha ett par byxor så går jag in i en butik, står på ett ställe och tittar mig omkring och ser att "här finns det minsann inget för mig" utan att ha egentligen ha kollat alls
3. Hittar något fint men blir för snål och tänker att jag nog klarar mig utan den där prylen
4. Bli lite för hungrig innan jag fikar/äter (om jag går själv på stan)

Hos mamma/pappa:
1. Hänga jackan på den enda krok som finns och inte på alla tio galgar som finns
2. Ta en runda i huset för att se om det hänt något, har varit så mycket renovering på sistone. Om inte renovering så har säkert mamma pyntat nytt någonstans
3. Prata i mun med mamma. Hon pratar om en sak och jag om en annan sak, samtidigt, bara för att vi har så mycket att berätta för varandra
4. Sitta på kökssoffan innan och efter maten och överblicka köket och vad som händer

Det här var faktiskt klurigt... Tycker ni att det verkar stämma? Testa att göra listan själv!
lltid musik på, flippar gärna mellan radiokanaler och CD för att hitta bra låtar
2. Vrider ned volymen på radion när jag kör i stan eller backar eller gör nåt annat avancerat ;)

Kommentarer
Postat av: Susanna

Vilken rolig lista att läsa!!! Den blir man ju jätteglad över... och kan tänka mig att den var klurig.. försökte komma på egna grejer men det går ju inte, det enda jag kommer på är de som stämmer med dina (typ less på stan efter 20 minuter.. )

Kram kompis

Pss.. vet du vad? I helgen var vi i Kåbdalis, jag åkte slalom och inte bräda, och det var jättekul!! (och blå himmel och sol. I luleå är det nog snart översvämmning kan man tro..)

Kram igen.

2009-11-23 @ 13:46:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0