Gamla flaskor

 

Det var rensning i ladugåden hos mamma och pappa i sommar. Ovanpå mjölkkammaren stod några sockerlådor fulla med gamla flaskor! Många var av samma sort men så fanns det en del guldkorn som mamma och jag blev glada över. Jag tog reda på några och mamma tog några. Igår höll jag på att rengöra dem, för vem vill hålla i eller se på en flaska med minst 60-70 år gammalt damm på? Inte jag i alla fall. Tyvärr är det lite ingrodd smuts kvar på botten av ett par flaskor. Hur ska man få bort det? Tips någon?


Kommentarer
Postat av: mamsen

Ta ett par msk grov sand, slå på vatten och skaka, skaka, skaka.

2009-09-25 @ 17:58:11
Postat av: Elin & Tipp

Jo, lite grejer händer det här ;) Ja, det känns bra med jobben :) Men tyvärr så vet jag inte helt hundra längre om det blir nåt i Kristianstad.. Jag fick ett mysko mail från henne idag.. Ger henne dagen att svara på mitt svar, annars ringer jag henne i morgon! man kan ju inte säga att du är välkommen v.45 osv för att i nästa mail säga att det är 2 till som är intresserad?? Men om det inte funkar där KANSKE jag kan få nåt på sjukhuset istället....

Så bra att filmen var bra :)

Hoppas allt är bra med dig!

Kramar!

2009-10-01 @ 10:55:16
URL: http://elinochtipp.5min.se
Postat av: Elin & Tipp

Men så mystiskt! Jag skrev ett långt inlägg till dig här innan idag!!

Kram!

2009-10-01 @ 23:25:31
URL: http://elinochtipp.5min.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0