Rikedom!

Jojo, jag är rik! Rik på naturens goda skafferi. Har varit hos svärmor och plockat röda vinbär ikväll. Så nu finns 2,5 liter i frysen + lite till som jag plockat tidigare, säg 3 liter totalt kanske.. Sen har vi massa hallon och lite blåbär och väldigt god hallonsaft! Funderar på att dra ihop till saftkalas mitt i mörkaste hösten. Det skulle väl pigga upp? Påminn mig när mörkret drar in. :)

Idag har jag skolats in på hemtjänstens norra distrikt i Husum. Ska jobba på fredag och så frågade de om jag ville jobba fyra dagar nästa vecka också! Känns väldigt bra!

Förresten så har jag bakat ikväll också.. om ni ville veta det. :) Tänk om jag hade haft en liten fotograf i mig. Då skulle hon ha kunnat ta fina kort på det som den lilla kocken i mig svänger ihop och så skulle jag kunna dela med mig av fina recept med fina bilder. Men inte! Nog har jag tänkt att jag ska ta kort på det jag gör, men om (och jag säger OM) jag lyckat få fram kameran så blir bilderna inte särskillt roliga och så ids jag inte lägga in dem här och skriva upp receptet. Tur att jag inte driver en matblogg, det finns ju redan så många bra!

Nej, nu blir det inte mer skrivet här ikväll.

Kommentarer
Postat av: Karin Hermansson

hälsa släkten! Varma hälsningar från Örebro, och välkomna på Anders 40-årskalas 19/9.

Karin

2009-09-09 @ 21:56:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0