Mellan jul och nyår

Nu har vi faktiskt flyttat in i huset och bott här i 1½ vecka! Den 18 december fick vi hjälp av ett helt gäng människor som bar möbler och kartonger för fulla muggar. Majoriteten av möblerna står i ett rum, vi har nu kombinerat kök och tvättstuga, allrum/matrum i ett rum och i ett rum sover vi. Man kan liksom inte ta miste på att renovering pågår när man kommer in, men det är helt enkelt så det är just nu och vi tycker det går förvånasvärt bra än så länge!

Någon gång där i flytten började en förkylning härja fritt i min kropp så i början på julveckan var jag rätt knäckt, gjorde inte många knop hemma i huset utan sov mycket och läste ut två böcker i alla hast! Sedan kom juldagarna då jag jobbade (torsdag-söndag) och på kvällarna hamnade vi antingen hos mina eller D's föräldrar. Skönt att slippa tänka på julmat överhuvudtaget och bara bli uppassad hos andra när man jobbat!

Den här veckan har både jag och D varit lediga. D's ledighet har mest inneburit jobb i huset. Min ledighet har mest inneburit ledighet. :) Måndag gjorde jag ungefär inget alls... Var till morfar och H och åt så jag nästan sprack! Igår jobbade jag halva dagen och sedan fick jag hjälp av mamma att städa ur det sista ur lägenheten. På kvällen drog jag, svärmor och svägran på D's sida till stan och fikade och såg sen en film. Väldans mysigt!! Idag har det också varit en slö dag. Har plockat upp lite julklappar, tvättat och känt mig allmänt lat. Men det har ändå varit en skön dag. Jag tror att det behövs lata dagar ibland. Nu följer två jobbkvällar för min del så då kan man kanske få slappa lite innan!

Sammanfattning av huset så här långt: Golv har rivits upp i hall, kök och vardagsrum ända ned till grundplattan. En hel vägg och en del av en annan vägg har rivits. Nya väggar har rests upp ungefär som de ska vara och en dörr har satts igen. Nya golvreglar är på plats i halva hallen och vardagsrummet. Elektrikern har varit här och rett ut vad som är vad. Rörmokaren har varit här och kollat en sväng, nya vattenledningar ska på plats till köket. Det nya köket är beställt. Och så har det tänkts och funderats en hel massa massa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0